UNIUNEA EUROPEANĂ GUVERNUL ROMÂNIEI
MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ȘI PROTECȚIEI SOCIALE
FONDUL SOCIAL EUROPEAN POSDRU
2007-20013
INSTRUMENTE STRUCTURALE
2007-2013
CENTRUL NAȚIONAL DE DEZVOLTARE A ÎNVĂȚĂMÂNTULUI PROFESIONAL ȘI TEHNIC UNIVERSITATEA "NICOLAE TITULESCU" DIN BUCUREȘTI
Investește în oameni !
Cofinanțat din FONDUL SOCIAL EUROPEAN prin:
Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013
Axa prioritară 2: Corelarea învățării pe tot parcursul vieții cu piața muncii
Domeniul major de intervenție 2.1: Tranziția de la școală la o viață activă
Titlul proiectului: Pregătire practică pentru competitivitate pe piața muncii
Număr de identificare proiect : POSDRU/109/2.1/G/81870
 
Acest site este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial
Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013.
"Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României"
Pentru informații detaliate despre celelalte programe cofinanțate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitați www.fonduri-ue.ro


Proiectul intitulat Pregătire practică pentru competitivitate pe piața muncii! este implementat de către Universitatea “Nicolae Titulescu” în parteneriat cu Universitatea “Athenaeum” şi este dedicat studenților de la toate specializările din cadrul Facultăților de Știinte Economice din cele două universități.
Proiectul vizează îmbunătățirea sistemului de pregătire practică la nivel de universități şi înființarea unor entități virtuale în cadrul cărora studenții să desfăşoare activități practice. Acestea sunt menite să le faciliteze integrarea pe piața muncii după finalizarea studiilor.
Descriere:
Proiectul Pregatire practică pentru competitivitate pe piața muncii! se încadrează în:
  • Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 (POS DRU)
  • Axa prioritară 2: Corelarea învățării pe tot parcursul vieții cu piața muncii
  • Domeniul major de intervenție 2.1: Tranziția de la școală la o viață activă
Obiectiv general:
  • Proiectul vizeaza dezvoltarea aptitudinilor de munca pentru studentii din invatamantul economic superior, in scopul cresterii nivelului de calificare si a unei insertii mai rapide pe piata muncii precum si corelarea cunostintelor teoretice cu cele practice.
  • Proiectul urmareste, corelarea sistemului de formare profesionala cu dinamica pietei muncii, prin activitatile de practica studenteasca desfasurate la unitati economice reprezentative din domeniile de interes.
  • Proiectul va conduce si la adaptarea curriculei universitare pentru stagiile de pregatire practica, la cerintele pietei fortei de munca, in vederea facilitarii tranzitiei de la scoala la viata activa pentru toti studentii de la specializarile economice.
Obiective specifice:
  • Efectuarea stagiilor obligatorii de practică stabilite prin curriculă pentru un număr de 600 de studenți de la specializările economice (500 de studenți aparținând solicitantului, iar 100 de studenți aparținând partenerului în proiect);
  • Promovarea de parteneriate între universitate și mediul de afaceri pentru facilitarea tranziției studenților de la școală la viața activă prin desfășurarea stagiilor de pregătire practică;
  • Pregătirea și perfecționarea profesională a unui număr de 40 de mentori din firmele partenere ce vor coopera pentru practica studenților;
  • Elaborarea unui ghid metodologic privind tranziția de la școală la viața activă cu aplicabilitate în cadrul altor universități;
  • Implementarea în universitate a unui "sistem de asistare și coordonare a participării studenților la stagiile de practică" utilizând un sistem informatizat;
  • Monitorizarea integrării studenților pe piața muncii după finalizarea studiilor – un studiu privind integrarea studenților universității pe piața muncii după finalizarea primului ciclu Bologna;
  • Înființarea a 6 firme de exercițiu dotate corespunzător pentru realizarea unor stagii interne de practică în universitate (5 firme de exercițiu în cadrul organizației solicitantului, iar 1 firmă de exercițiu în cadrul organizației partenerului);
  • Înființarea unui centru de consiliere și orientare profesională în cadrul proiectului, pentru absolvenții de științe economice;
  • Creșterea gradului de inserție pe piața muncii a absolvenților de științe economice din cadrul universității.
Activitatile proiectului:
Primul an de implementare
  1. Selectare echipa proiect
  2. Organizare eveniment lansare proiect
  3. Activitati de contractare - achizitii
  4. Informare / Publicitate proiect/web site proiect(realizare si actualizare)
  5. Achizitionare dotari necesare desfasurarii proiectului (max 10% din valoarea eligibila a proiectului)
  6. Selectare grup tinta
  7. Modul de pregatire tutori in vederea realizarii stagiilor de practica
  8. Centru de consiliere si orintare pentru cariera a studentilor
  9. Practica studentilor
  10. Evaluare rezultate stagii practica si notarea studentilor pe baza recomandarilor mentorilor
  11. Realizarea si implementarea/utilizare sistemului informatic de asistare si coordonare a participarii studentilor la stagiile practica utilizand un sistem informatizat
  12. Infiintarea unor firme de exercitiu cu ajutorul carora sa se desfasoare stagii de practica in interiorul universitatilor
  13. Elaborarea ghidului metodologic pentru facilitarea tranzitiei de la studentie la viata activa
  14. Campanie de constientizare privind oportunitatile oferite studentilor pentru desfaurarea stagiilor de practica
  15. Campanie de informare privind oportunitati oferite de piata muncii studentilor
  16. Audit
  17. Management de proiect
Al doilea an de implementare
  1. Informare / Publicitate proiect/web site proiect(realizare si actualizare)
  2. Activitati de contractare - achizitii
  3. Selectare grup tinta
  4. Centru de consiliere si orintare pentru cariera a studentilor
  5. Modul de pregatire tutori in vederea realizarii stagiilor de practica
  6. Practica studentilor
  7. Evaluare rezultate stagii practica si notarea studentilor pe baza recomandarilor mentorilor
  8. Utilizarea unui sistem informatic de asistare si coordonare a participarii studentilor la stagiile de practica
  9. Infiintarea unor firme de exercitiu cu ajutorul carora sa se desfasoare stagii de practica in interiorul universitatii
  10. Elaborarea ghidului metodologic pentru facilitarea tranzitiei de la studentie la viata activa
  11. Campanie de promovare SSM la locul de munca
  12. Campanie de constientizare privind necesitatea participarii la stagiile de practica a studentilor
  13. Monitorizarea integrarii studentilor pe piata muncii
  14. Audit
  15. Eveniment finalizare proiect
  16. Management de proiect
Rezultate anticipate
  1. O Aplicatie informatica pentru asistarea si coordonarea participarii studentilor la stagiile de practica
  2. 6 firme de exrcitiu infiintate in cadrul celor doua universitati pentru efectuarea stagiilor de practica in domeniile de licenta
  3. Un studiu de monitorizare a insertiei studentilor pe piata muncii
Managementul si implementarea proiectului
  • Managementul proiectului va fi asigurat de catre Beneficiar: Universitatea Nicolae Titulescu
  • Implementarea va fi asigurata de catre specialisti – cadre didactice din cele doua universitati partenere, specialisti care vor colabora pentru desfasurarea in bune conditii a activitatilor proiectului, atat in interiorul echipei cat si cu reprezentantii externi ai mediului de afaceri si autoritatilor competente pentru fonduri structurale, furnizori, grup tinta etc.
Grupul tinta al proiectului
  • 800 de studenti de la specializarile economice din cele doua universitati partenere din care:
    • 600 din anul II de studii care vor desfasura practica de specialitate la firmele si institutiile cu care se vor incheia sau exista deja conventii de practica
    • 200 din anul terminal care vor alaturi de ceilalti informati, consiliati si orientati in vederea alegerii unei cariere sau gasirii unui loc de munca
  • 40 de tutori/mentori, personal calificat din firmele partenere si universitate care vor fi formati pentru a indeplini aceste roluri pe parcursul desfasurarii proiectului si dupa ce acesta va fi finalizat.
Durata: Proiectul se derulează în perioada: ianuarie 2012 - decembrie 2013.
 
Investește în
OAMENI
UNIVERSITATEA "ATHENAEUM" DIN BUCUREȘTI